05.01.2024 / 14:41
StoryEditor

Higiena w handlu. Klienci unikają brudnych sklepów

Klienci unikają brudnych sklepów.envato elements
Utrzymanie czystości w sklepie jest istotne nie tylko ze względów bezpieczeństwa, ale również z powodów czysto biznesowych. Aż dwie trzecie osób odwiedzających centra handlowe twierdzi, że ocenia dane miejsce na podstawie czystości jego pomieszczeń sanitarnych. Połowa badanych unika supermarketów i innych sklepów znajdujących się w domach towarowych z brudnymi toaletami.

Pod koniec zeszłego roku w Polsce było około 13,11 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Utrzymanie czystości w tego typu miejscach jest niezwykle istotne ze względów bezpieczeństwa – w samej tylko Warszawie 28 największych centrów handlowych notuje 16,7 mln wizyt miesięcznie. Polacy doskonale zdają sobie sprawę z potencjalnych zagrożeń, jakie niesie brak odpowiednich standardów czystości w ogólnodostępnej przestrzeni – jak wynika z badań agencji Millward Brown, aż 98 proc. respondentów uważa, że utrzymanie w czystości miejsc publicznych jest istotne dla powszechnego zdrowia i bezpieczeństwa.

Naczynia połączone

Istnieje ścisła zależność pomiędzy czystością w placówce handlowej a satysfakcją klientów z czasu spędzonego w tym miejscu. Dlatego utrzymanie wysokich standardów czystości jest istotne z czysto biznesowego punktu widzenia. – Odwiedzający, który zrazi się do sklepu czy centrum handlowego, następnym razem wybierze konkurencję. Kluczowe jest, aby ekipy sprzątające na bieżąco monitorowały sytuację i reagowały na wszystkie problemy – komentuje Andrzej Tul, wiceprezes Polskiej Izby Gospodarczej Czystości. W przypadku centrów handlowych do...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 55% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla zalogowanych użytkowników.

Zaloguj się i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

27. lipiec 2024 11:06