01.10.2024 / 14:54
StoryEditor

Kodano Optyk: Recepta na sukces w branży optycznej

<p>Kodano Optyk: Recepta na sukces w branży optycznej</p>

Kodano Optyk: Recepta na sukces w branży optycznej

Materiał Partnera
<p>Kodano Optyk: Recepta na sukces w branży optycznej</p>
Materiał Partnera
<p>Kodano Optyk: Recepta na sukces w branży optycznej</p>
Materiał Partnera
<p>Kodano Optyk: Recepta na sukces w branży optycznej</p>
Materiał Partnera
<p>Kodano Optyk: Recepta na sukces w branży optycznej</p>
<p>Kodano Optyk: Recepta na sukces w branży optycznej</p>
<p>Kodano Optyk: Recepta na sukces w branży optycznej</p>
<p>Kodano Optyk: Recepta na sukces w branży optycznej</p>

Kodano Optyk to w 100% polska marka, która istnieje na rynku od 2016 roku. Powstała w grupie Szkla.com S.A teraz kodano.pl – właściciela największego sklepu z soczewkami kontaktowymi w Polsce oraz sieci Soczewkomatów, innowacyjnych maszyn samoobsługowych. Jest rozwijana konsekwentnie od ponad siedmiu lat, jednak najbardziej dynamiczny okres pod względem wzrostu liczby salonów notujemy na lata 2020-2024.

Obecnie sieć Kodano Optyk liczy aż 107 salonów, na co składają się 74 salony własne i 33 franczyzowe. Warto wspomnieć, że w 2023 rok wchodziliśmy z dwoma salonami franczyzowymi i można powiedzieć, że dopiero zaczynaliśmy przygodę z systemem franczyzowym, jednak mieliśmy bagaż doświadczeń związanych z prowadzeniem salonów własnych. Tylko z zeszłym roku otworzyliśmy 18 nowych salonów franczyzowych oraz kolejne 6 salonów własnych, rok 2024 jest pod tym względem jeszcze lepszy do września otworzyliśmy kolejne 15 salonów franczyzowych, 4 salony własne, a kolejnych 6 salonów franczyzowych aktualnie jest w budowie.

Ambitne plany rozwojowe zakładają dalszy wzrost sieci do aż 300 salonów (własnych i franczyzowych) w ciągu najbliższych lat. Ponadto, Kodano Optyk ma już w swoich szeregach pierwszych multifranczyzobiorców, którzy z powodzeniem prowadzą kilka salonów i nie chcą na tym poprzestać. Patrząc w przyszłość, zamierzamy kontynuować dynamiczny rozwój, planując ekspansję na nowe regiony kraju oraz przygotowując się do rozszerzenia działalności poza granice Polski, - mówi Karol Kożusznik,Członek zarządu Kodano Optyk Sp. z o.o.

 

Jednym z większych naszych osiągnięć ubiegłego roku jest również wyposażenie ponad 90% naszych salonów w automatyczny sprzęt do pomiaru refrakcji i doboru korekcji okularowej. To sprzęt umożliwiający doradcom przeprowadzenie profesjonalnych badań wzroku z niesamowitą precyzją. Dzięki niemu uzyskujemy nie tylko dokładne wyniki dotyczące jakości widzenia, ale również możemy szybko dopasować soczewki kontaktowe  , -  Karol Kożusznik,Członek zarządu Kodano Optyk Sp. z o.o.

Salon optyczny to nie tylko badanie wzroku i okulary korekcyjne, w sprzedaży posiadamy bardzo bogatą ofertę okularów przeciwsłonecznych, akcesoriów oraz płynów i kropli. Jako Franczyzodawcy zapewniamy naszym partnerom gwarancję marży na sprzedaży na poziomie min 60%, co daje obraz tego jak dochodowy jest to biznes. Sprzedawany towar należy do ekskluzywnej branży i co ważne nie może się przeterminować. Po otwarciu salonu bardzo dużo zależy więc od sprzedawców w salonie i ich zaangażowania,- Konrad Kuska, Manager ds. Franczyzy Kodano Optyk

 

image
FOTO: Materiał Partnera
Jako franczyzodawcy pomagamy naszym franczyzobiorcom, zaczynając od doradztwa w ocenie potencjału wybranej lokalizacji oraz wynegocjowaniu dla naszych partnerów najkorzystniejszych warunków najmu, następnie salon zaprojektujemy i wyposażymy zgodnie z aranżacją obowiązującą w naszej sieci. Lokal zatowarujemy w najlepszych cenach, które mogliśmy wynegocjować dzięki bardzo dużej skali marki Kodano. Ceny te są nieosiągalne dla mniejszych sieci optycznych. Oferujemy również pełen pakiet szkoleń, które są przeprowadzane przez wykwalifikowanych specjalistów. Zapewniamy również najnowocześniejszą szlifiernię centralną oraz najnowocześniejsze w Polsce laboratorium produkujące soczewki okularowe. Dzielimy się również najnowocześniejszą technologią jeśli chodzi o sprzęt do badań - ostatni rok pracowaliśmy nad własnym automatycznym sprzętem do badań, do którego sami stworzyliśmy oprogramowanie. Obecnie jest to jeden z najbardziej niezawodnych i dopracowanych sprzętów na polskim rynku. W trakcie prowadzenia biznesu nasi partnerzy mogą liczyć na pomoc dwóch opiekunów: operacyjnego, marketingowego oraz regionalnego kierownika salonów franczyzowych. Franczyzobiorcy mogą liczyć również na organizację eventów marketingowych takich jak np. wielkie otwarcie oraz cykliczne spotkania. ,- mówi Konrad Kuska, Manager ds. Franczyzy Kodano Optyk

 

Nasza oferta franczyzy skierowana jest niemal do każdego, kto posiada środki wystarczające na otwarcie salonu, motywację i chęć wejścia w nową branżę. Nie wymagamy wiedzy, doświadczenia czy wykształcenia optycznego. Liczą się dla nas umiejętności sprzedażowe partnera, jego zaangażowanie w trakcie poszukiwania lokalu oraz jego umiejętności zarządcze. Idealnym rozwiązaniem jest jeśli Franczyzobiorca osobiście zaangażowany jest w ‘’życie’’ swojego salonu, natomiast dopuszczamy aby nasi partnerzy byli inwestorami, jednak warunkiem wtedy jest przejście odpowiedniego szkolenia i poznanie branży optycznej oraz wyznaczenie kierownika, który będzie zarządzał salonem optycznym. Pracownikiem w salonie również może być każdy, kto posiada chęć do nauki oraz ma predyspozycje na dobrego sprzedawcę. Jako Franczyzodawca przekażemy pracownikom potrzebną specjalistyczną wiedzę oraz nauczymy technik sprzedażowych. , - mówi Karol Kożusznik,Członek zarządu Kodano Optyk Sp. z o.o.

Średnia kwota, która jest potrzebna do otwarcia własnego salonu optycznego we franczyzie Kodano Optyk to ok. 250 tys. zł netto. Ostateczny koszt zależy od lokalizacji, stopnia aranżacji lokalu, jego stanu wyjściowego, poziomu zatowarowania. Jako Franczyzodawca staramy się maksymalnie zoptymalizować koszty inwestycji dla naszych partnerów.

Powyższa kwota jest to pełna inwestycja w salon optyczny Kodano Optyk zawiera się w niej: sprzęt do badań, meble, pełne wyposażenie salonu, elementy marketingowe oraz pierwsze zatowarowanie. Bardzo ważne - większa część tej kwoty może podlegać leasingowi - w uzyskaniu którego oczywiście pomagamy.  ,- mówi Konrad Kuska, Manager ds. Franczyzy Kodano Optyk

Jeśli chodzi o wymaganą powierzchnię - optymalna wielkość lokalu to ok. 35-80 m2. To metraż, na którym mieści się ekspozycja na kilkaset oprawek okularowych, okularów przeciwsłonecznych i oprawek dla najmłodszych ‘’Kodano Kids’’ oraz gabinet badań. Optymalna wielkość zależy od konkretnej lokalizacji - miasta, liczby ludności, konkurencji - przede wszystkim musi być to miejsce skupiające handel oraz generujące ‘’traffic’’ potencjalnych klientów - czyli np. galeria handlowa, park handlowy albo lokal uliczny w centrum miasta.  , - wypowiada się Karol Kożusznik,Członek zarządu Kodano Optyk Sp. z o.o.

 

Jeśli chodzi o opłaty związane z prowadzeniem franczyzowego salonu Kodano Optyk to jedyną opłatą jest miesięczna opłata franczyzowa w wysokości 800 zł. Jako jedna z nielicznych franczyz na rynku nie wymagamy opłaty wstępnej za wykupienie licencji, opłaty marketingowej oraz nie pobieramy opłaty od obrotu - Franczyzobiorca nie dzieli się zyskiem z własnego salonu

 

 

 

15. październik 2024 15:00