Bricomarché to sieć supermarketów typu DIY, działająca w ramach Grupy Muszkieterów, Marka istnieje na polskim rynku od 2000 roku, kiedy to otworzyła pierwszy sklep Żarach w województwie lubuskim. Od tamtego czasu na mapie naszego kraju pojawiło się ich ponad 200. Miniony rok był rekordowym dla firmy jeśli chodzi o nowe otwarcia. Jak zapowiada prezes franczyzowego brandu, plany na obecny są równie ambitne.
- W ubiegłym roku otworzyliśmy ponad 20 sklepów, co stanowi rekord dla sieci. W 2025 r. planujemy otwarcia na poziomie 25 placówek. Takiego tempa rozwoju nie notowaliśmy nigdy w naszej historii i zamierzamy utrzymać ten trend. W ciągu najbliższych czterech lat planujemy otworzyć kolejne sto sklepów. Będziemy walczyć o to, by model ekonomiczny, który mamy, bronił się przed konkurencją i sprawdzał się na trudnym dzisiaj rynku - przekazał nam Marek Sawa, prezes franczyzowej sieci Bricomarché.
Bricomarché z nowym sklepem
13 maja 2025 roku sieć Bricomarché otworzyła kolejną placówkę, przybliżając się do realizacji wspomnianego celu. Punkt mieści się na Podkarpaciu, w miejscowości Lubaczów, przy ulicy Adama Mickiewicza 105.
Nowo otwarta placówka w przygranicznym Lubaczowie jest 16. supermarketem Bricomarché w regionie i 218. w kraju. Współwłaścicielem i jednocześnie osobą zarządzającą jest Wojciech Lis, lokalny przedsiębiorca, od lat zaangażowany w rozwój Grupy Muszkieterów w województwie podkarpackim, z sukcesem prowadzący sklepy sieci Bricomarché w Przeworsku i Łańcucie.
- Otwarcie sklepu Bricomarché w Lubaczowie jest odpowiedzią na konkretne potrzeby mieszkańców, którzy dotąd nie mieli w najbliższej okolicy dostępu do tak szerokiej i atrakcyjnej cenowo oferty produktów dekoracyjnych, budowlanych i ogrodniczych. Prowadząc działalność lokalnie, dobrze rozumiem specyfikę tutejszego rynku i oczekiwania klientów. Dzięki współpracy z Grupą Muszkieterów mogę połączyć to doświadczenie z siłą ogólnopolskiej sieci. Dzięki temu zyskuję profesjonalne zaplecze operacyjne i sprawdzone rozwiązania, jednocześnie zachowując niezależność w codziennym prowadzeniu sklepu - powiedział Wojciech Lis, współwłaściciel sklepu Bricomarché w Lubaczowie.
Co oferuje nowy sklep Bricomarché?
Nowy sklep Bricomarché to nowoczesna placówka o powierzchni 1100 metrów kwadratowych, uzupełniona o zewnętrzny ogród o powierzchni 700 metrów kwadratowych ii wiatę budowlaną. Klienci mogą skorzystać z parkingu na 30 miejsc, dwóch kas oraz usługi click&collect, umożliwiającej odbiór zamówień online w sklepie.
Dodatkowo, punkt oferuje dogodne formy płatności, w tym bony Grupy Muszkieterów. Asortyment obejmuje wiele tysięcy produktów służących do majsterkowania i budowania czy dekoracji pomieszczeń w tym m.in. materiały budowlane, narzędzia, artykuły hydrauliczne, farby i lakiery, akcesoria i materiały elektryczne, oświetlenie, armaturę łazienkową, meble ogrodowe, akcesoria samochodowe czy rośliny i środki do ich pielęgnacji.
Ponadto sklep posiada szeroką ofertę artykułów gospodarstwa domowego, w tym artykułów przydatnych w winiarstwie oraz podczas przygotowywania przetworów. Duży wybór niezbędnych towarów znajdą tu również amatorzy wędkarstwa.
Bricomarché stawia na lokalność
Placówka w Lubaczowie daje zatrudnienie 18 osobom. Sieć wspiera rozwój lokalnej przedsiębiorczości, łącząc siłę ogólnopolskiej struktury z zaangażowaniem niezależnych właścicieli działających na rzecz swojej społeczności.
Stabilny rozwój sieci potwierdzają wyniki. W 2023 roku Bricomarché odnotowało wzrost sprzedaży o 3,1 proc. mimo kurczącego się rynku, osiągając obrót na poziomie 3,8 mld zł. W 2024 roku progresja sprzedaży przekroczyła już 13 proc., wyraźnie przewyższając dynamikę całego sektora DIY.
Gigantyczna inwestycja Bricomarché pod Warszawą
Dynamiczny rozwój wymusił na Grupie Muszkieterów - organizatorze marki, inwestycję w nowy magazyn. Jak przekazał portal “wiadomoscihandlowe.pl”, prace nad budową podwarszawskiego obiektu właśnie ruszyły.
Mowa o parku logistycznym w Nowym Modlinie, którego głównym najemcą będzie Bricomarché. W pierwszym etapie powstaje 28 tys. mkw. powierzchni magazynowej, z czego niemal 60 proc. zostało już wynajęte.
Przekazanie obiektu do użytkowania planowane jest na listopad 2025 roku. W drugim etapie powstanie ponad 10 000 mkw.
- Stawiamy na rozwój i chcemy jak najlepiej odpowiadać na potrzeby zarówno niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy pod naszym szyldem, jak i wszystkich klientów, dlatego stale dążymy do optymalizacji procesów logistycznych. Uruchomienie nowego magazynu dla dynamicznie rosnącej sieci Bricomarché ma strategiczne znaczenie w kontekście dalszego rozwoju Grupy Muszkieterów w Polsce - deklaruje Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna Bricomarché w Polsce, cytowana przez “wiadomoscihandlowe.pl”.