13.02.2024 / 10:32
StoryEditor

Wyzwania dla franczyzobiorców – jak sobie z nimi radzić?

Dyskont Supeco (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Wyzwania dla franczyzobiorców w okresie rosnących kosztów (jakie napotykają problemy, w jakich obszarach, jak sobie z tym radzą, w jaki sposób pomaga im franczyzodawca), np. praca nad wielkością koszyka, liczbą wizyt, ograniczaniem kosztów energii, pracy itp.

W obliczu rosnących kosztów związanych z trudną sytuacją gospodarczą w Polsce i Europie, franczyzobiorcy stają przed szeregiem wyzwań, które mogą zaważyć na przyszłości ich biznesów. Zmieniające się warunki rynkowe, wzrost kosztów pracy, energii oraz innych mediów są szczególnie trudne dla małych przedsiębiorców. W takich okolicznościach, współpraca franczyzowa z renomowaną marką jak Carrefour może okazać się kluczowa dla utrzymania i rozwoju działalności.

Wśród najważniejszych wyzwań przed którymi stają franczyzobiorcy trzeba wspomnieć przede wszystkim wzrost kosztów działalności - zapowiadane podwyżki płac oraz rosnące koszty mediów, stawiają przed franczyzobiorcami wyzwanie utrzymania rentowności przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości usług. Z kolei jak pokazują dane z raportu Dun and Bradstreet cytowanego przez „Rzeczpospolitą”, ich następstwem już jest znaczna liczba zamknięć sklepów detalicznych, co jest sygnałem ostrzegawczym dla całej branży. 

Jednak nawet w tak trudnej rzeczywistości biznesowej warto otworzyć sklep franczyzowy, szczególnie jeśli działa on w modelu franczyzy partnerskiej. Franczyza partnerska, a taką oferuje Carrefour, to model uplasowany po środku między franczyzą twardą i miękką. Z jednej strony przykłada dużą wagę do standardu prowadzenia sklepu, jego wizualizacji i obsługi, ale z drugiej daje dużą dowolność franczyzobiorcy w zakresie oferty handlowej czy usługowej. W naszym modelu oferujemy partnerowi wszechstronne wsparcie, pomagając mu radzić sobie z tymi wyzwaniami. Carrefour inwestuje w nowoczesne i energooszczędne wyposażenie sklepów, co bezpośrednio przekłada się na obniżenie kosztów eksploatacyjnych dla franczyzobiorców. Wprowadzając automatyzację w zarządzaniu magazynem i obsługą klienta, Carrefour pomaga franczyzobiorcom ograniczyć koszty personalne, umożliwiając jednocześnie lepsze skupienie na obszarach kluczowych dla rozwoju biznesu. Nasi franczyzobiorcy mają zapewnione również wsparcie w negocjacjach z dostawcami oraz dostęp do wewnętrznych systemów logistycznych i zarządczych, co pozwala na efektywniejsze prowadzenie biznesu. Dodatkowo, franczyzobiorcy Carrefour korzystają z akcji marketingowych, promocji i reklamy telewizyjnej, co przyczynia się do zwiększenia liczby wizyt klientów i wielkości koszyka zakupowego.

Franczyzę partnerską wyróżnia również elastyczność w wyborze formy prowadzonej działalności i pomaga w dostosowaniu się do wymagań prawnych, co jest kluczowe w szybko zmieniającym się otoczeniu regulacyjnym, a także opieka managerów regionalnych, którzy w trudnych sytuacjach pomagają opracować indywidualne plany wsparcia handlowego, a nawet wsparcia finansowego, mające na celu poprawę obrotów i rentowności.

Współpraca z Carrefour umożliwia franczyzobiorcom skoncentrowanie się na rozwoju swojego biznesu, minimalizując jednocześnie wpływ rosnących kosztów. Dzięki zasobom, doświadczeniu i wsparciu oferowanemu przez franczyzodawcę, franczyzobiorcy mogą lepiej radzić sobie w niepewnym otoczeniu gospodarczym, maksymalizując szanse na sukces i długoterminową rentowność.

19. maj 2024 21:01