04.08.2025 / 12:37
StoryEditor

Grupa Muszkieterów rośnie. Poznaliśmy wysokość obrotów oraz aktualną liczbę przedsiębiorców

Siedziba Grupy Muszkieterów

Grupa Muszkieterów, odpowiadająca za rozwój supermarketów spożywczych Intermarché oraz „dom i ogród” Bricomarché, w pierwszym półroczu br. osiągnęła łączne obroty przekraczające 5,5 mld zł, co oznacza wzrost o 4,8 proc. rok do roku. Większa jest też liczba przedsiębiorców zrzeszonych w Grupie.

Z artykułu dowiesz się:

  • Wyniki sieci Intermarché po pierwszym półroczu 2025 r. 
  • Wyniki sieci Bricomarché po pierwszym półroczu 2025 r.   
  • Franczyza w Grupie Muszkieterów: ilu zrzesza przedsiębiorców? 
W pierwszym półroczu 2025 roku sieci Bricomarché i Intermarché - wraz ze stacjami paliw funkcjonującymi przy punktach sprzedaży - osiągnęły łączne obroty przekraczające 5,5 mld zł, co oznacza wzrost o 4,8 proc. rok do roku. Grupa zwiększyła liczbę przedsiębiorców do 479, przekroczyła pułap 400 sklepów w Polsce, rozbudowała zaplecze logistyczne oraz kontynuowała modernizację placówek handlowych w nowoczesnych formatach.

Wyniki sieci Intermarché po pierwszym półroczu 2025 r. 

Sieć Intermarché zanotowała progresję sprzedaży w wysokości 3 proc. like for like. - W obliczu zauważalnego wyhamowania dynamiki sprzedaży detalicznej w Polsce jest to wynik, który daje powody do satysfakcji i motywuje do podejmowania kolejnych inicjatyw wspierających obroty i satysfakcję klientów - powiedział Adrian Podziemski, prezes sieci Intermarché w Polsce.

Stacje paliw Intermarché osiągnęły wzrost przychodów na poziomie 5,6 proc. i co ważniejsze wzrost litrażu na poziomie 13,2 proc.

W pierwszym półroczu otwarto dwa nowe sklepy Intermarché, a także stację paliw w formacie „light” działającą całodobowo w Środzie Śląskiej. Modernizację do formatu Power 2.0 przeszły kolejne trzy placówki w Kostrzynie, Kamiennej Górze i Golubiu Dobrzyniu. Obecnie w tym koncepcie działa 48 sklepów. Przejrzysty układ wyraźne strefy promocyjne i ulepszona ekspozycja produktów świeżych przekładają się na wzrosty obrotów, w niektórych przypadkach sięgające nawet do 25 proc. W drugiej połowie roku planowane są kolejne remodelingi.

Wśród strategicznych projektów zakończono uruchomienie nowego magazynu Intermarché w Panattoni Park Sosnowiec IV. Nowy obiekt znacząco zwiększa moce magazynowe i umożliwia szybszą oraz bardziej niezawodną obsługę sklepów w południowej Polsce.

- Otwarcie centrum dystrybucyjnego na południu kraju stanowi kolejny filar naszej strategii logistycznej. To nie tylko wzrost możliwości operacyjnych, ale też realna baza do dalszego rozwoju sieci - podkreślił Adrian Podziemski.

Rozwój aplikacji mobilnych i programów lojalnościowych pozostaje jednym z motorów wzrostu sieci. Od uruchomienia w sierpniu 2024 roku do marca 2025 r. aplikacja „Moje Intermarché” przyciągnęła ponad milion użytkowników. Klienci chętnie korzystają z kuponów rabatowych, cyfrowej Karty Dużej Rodziny, funkcji zakupów online oraz wsparcia wirtualnego asystenta AI. W drugim półroczu planowana jest nowa kampania promocyjna z kolekcją Interków oraz wprowadzenie elementów grywalizacji.

Wyniki sieci Bricomarché po pierwszym półroczu 2025 r.   

Sieć Bricomarché osiągnęła progresję sprzedaży o ponad 6 proc. i wzrost udziałów rynkowych, umacniając pozycję trzeciego gracza na detalicznym rynku DIY i lidera wśród niezależnych przedsiębiorców.

W ciągu sześciu miesięcy otwarto sześć nowych sklepów Bricomarché o łącznej powierzchni sprzedażowej niemal 9500 mkw. oraz 8000 mkw. ogrodów zewnętrznych.

Do sieci dołączyła regionalna marka JASAM. To operator posiadający siedem sklepów w województwie warmińsko-mazurskim. Pierwsza z placówek rozpoczęła działalność pod szyldem Bricomarché w Olsztynie.

Aplikacja mobilna Bricomarché pełni coraz istotniejszą rolę w sprzedaży online i budowaniu relacji z klientami. Sieć zanotowała wzrost obrotów e-commerce rok do roku o ponad 24 proc., a udział aplikacji w e-commerce przekroczył 20 proc. Stanowi ona jedno z kluczowych narzędzi wspierających rozwój cyfrowy sieci i zwiększających zaangażowanie użytkowników.

- Wysoka dynamika wzrostu Bricomarché i pozytywne przyjęcie rozwiązań cyfrowych przez klientów to dla nas jasny sygnał, że kierunek rozwoju jest właściwy. Stawiamy na lokalność, atrakcyjną ofertę produktową i realne wsparcie przedsiębiorców w prowadzeniu sklepów - powiedział Marek Sawa, prezes Bricomarché Polska.

Franczyza w Grupie Muszkieterów: ilu zrzesza przedsiębiorców? 

Grupa Muszkieterów umacnia model franczyzowy oparty na lokalnej przedsiębiorczości. Na koniec czerwca w jej strukturach działało już 479 niezależnych przedsiębiorców - 220 w Intermarché i 259 w Bricomarché. 

W odpowiedzi na potrzeby rozwojowe partnerów, Grupa rozszerza wsparcie inwestycyjne. Model inwestycyjny umożliwia właścicielom sklepów, poprzez zakładane spółki deweloperskie, lokowanie środków w zakup nieruchomości i budowę nowych obiektów pod szyldem Intermarché i/lub Bricomarché, które mogą być prowadzone samodzielnie przez inwestorów lub przekazane w formie najmu innym przedsiębiorcom z Grupy. 

Jak usłyszeliśmy, taki system zwiększa niezależność inwestorów, zapewniając jednocześnie wsparcie operacyjne, finansowe i marketingowe ze strony Grupy. Ostatnim przykładem tego typu inwestycji jest otwarty w I półroczu 2025 sklep Bricomarché w Sycowie.

Równolegle Grupa rozwija się pod względem liczby partnerów. W pierwszej połowie roku do struktur dołączyło 12 nowych przedsiębiorców, zrealizowano 3 sukcesje oraz 5 transakcji sprzedaży sklepów między przedsiębiorcami. Przydzielono 11 lokalizacji przyszłym właścicielom sklepów.

- Naszym celem na kolejne miesiące jest dalsze umacnianie lokalnej gospodarki poprzez sieć przedsiębiorczych właścicieli, którzy z pasją rozwijają swoje sklepy. Inwestujemy w ludzi, logistykę i technologie, to one będą napędzać rozwój Grupy Muszkieterów - mówi Sławomir Czarnecki, prezes zarządu Grupy Muszkieterów w Polsce.

Podkreśla, że wzrost obrotów o blisko +5 proc. w pierwszym półroczu wzbudza optymizm pod kątem przekroczenia zakładanego progu 11 miliardów złotych na koniec 2025. Jednocześnie - dodaje prezes Czarnecki - wyzwań nie brakuje: presja kosztowa pozostaje ogromna, zmienność legislacyjna wymaga znaczących nakładów inwestycyjnych i organizacyjnych. 

- Niemniej wierzymy, że nasza Grupa jest dobrze przygotowana, by tym wyzwaniom sprostać. W obliczu zmian rynkowych i postępującej konsolidacji rynku jesteśmy pewni, iż zakres zaoferowanych korzyści przez nasze szyldy Intermarché i Bricomarché stanowi dla niezależnych operatorów realny parasol ochronny i unikalną szansę nie tylko na dalsze funkcjonowanie na rynku, ale przede wszystkim na dalszy ich rozwój - uważa Sławomir Czarnecki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

05. sierpień 2025 09:24