08.01.2024 / 16:55
StoryEditorZESTAWIENIE

Franczyzowe sieci spożywcze w Polsce – część 1

Na polskim rynku dostępnych jest wiele systemów franczyzowych/envato elements
Sieci franczyzowych na polskim rynku jest wiele. Oprócz gigantów skupiających wokół swoich szyldów po kilka – kilkanaście tysięcy placówek handlowych, mamy też na mapie sieci mniejsze, często lokalne. My jednak w poniższym zestawieniu przedstawimy, może trochę subiektywny, ranking sieci, które są najbardziej znane i popularne w Polsce. Aby nie faworyzować żadnej z marek, przedstawimy go w sposób alfabetyczny.

Auchan

Francuska firma ma ofertę dla przedsiębiorców z całej Polski, dysponujących lokalami różnej powierzchni. Posiada 3 formaty sklepów prowadzonych przez siebie, jak i franczyzobiorców: własne hipermarkety, 52 supermarkety (w tym 21 we franczyzie) oraz 8 sklepów Moje Auchan o mniejszej powierzchni 200-500 metrów kw., z czego 3 to placówki franczyzowe. Dlatego też koszt każdej inwestycji ustalany jest indywidualnie. Firma podkreśla, że jej atutami dla przedsiębiorców są m.in. szkolenia, lokalne produkty, biznes plan oraz umowę na 10 lat z możliwością przedłużenia.

Carrefour

Operator oferuje kilka konceptów dostosowanych do możliwości lokalowych oraz wielkości miejscowości, w której będzie zlokalizowany. Dla centrów dużych miast oraz stacji paliw dedykowany jest koncept Express convenience. Express minimarket to szyld dedykowany dla sklepów o powierzchni 100-500 metrów kwadratowych, również tych zlokalizowanych w małych miastach oraz na wsiach. Dla małych sklepów przeznaczona jest też marka Globi. Poza znaną marką, firma zapewnia m.in. wizualizację sklepu, logistykę, marketing, a także systemy informatyczne. Argumentem za są też marki własne.

Chata Polska

Swój koncept i jeden z szyldów (Chata Polska oraz Partner) operator kieruje do osób posiadających lokal powyżej 150 metrów kwadratowych. Sieć co prawda obecna jest na terenie kilku województw, nie wyklucza jednak współpracy z przedsiębiorcami z innych części kraju. Wymagany poziom inwestycji ustalany jest indywidualnie po zapoznaniu się z istniejącą lub planowaną lokalizacją. Firma deklaruje m.in. pomoc przy jej aranżacji, współpracę z dostawcami oraz producentami, wsparcie opiekuna, marketing czy też marki własne. 

Chorten

Sieć zaprasza m.in. do wejścia właścicieli istniejących placówek handlowych, a także tych, którzy chcą taki sklep otworzyć. Ma dla nich wiele korzyści wśród, których wymienić można: dostęp do wynegocjowanych dla całej grupy atrakcyjnych warunków handlowych u producentów i dystrybutorów, możliwość obniżenia dodatkowych kosztów działalności, przez tańszy zakup wyposażenia sklepu czy też marka premium – Z Podlaskiej Spiżarni. Za przystąpienie do sieci Chorten nie są pobierane opłaty licencyjne ani określone nakłady inwestycyjne. Ewentualne koszty ustalane są indywidualnie.

Delikatesy Centrum

Ponad 1000 supermarketów franczyzowych to jeszcze nie koniec. Sieć chce stale powiększać liczbę placówek i przyszłym franczyzobiorcom oferuje m.in. dofinansowanie do wyposażenia sklepu, pakiet szkoleń, wsparcie marketingowe, program lojalnościowy Delikarta, kompleksową obsługę techniczną działu IT czy też asortyment dopasowany do regionalnych i lokalnych potrzeb klientów. Sieć wymaga obiektu o minimalnej powierzchni sali sprzedaży 150 metrów kwadratowych oraz odpowiednim zapleczu magazynowym, z możliwością odbioru dostaw wielopaletowych oraz parkingiem dla klientów. Koszty inwestycji każdorazowo ustalane są indywidualnie.

22. czerwiec 2024 19:58