Pierwszy punkt Fit Cake w Kanadzie już działa
Fit Cake, franczyzowa sieć fit-cukierni prosto z Podlasia. Franczyza rozwija się nie tylko w Polsce, ale także już w kilku państwach europejskich. A od lipca Fit Cake ma nowy punkt za Oceanem – w Kanadzie.
Pierwszy kanadyjski Fit Cake działa w Toronto, przy jednej z głównych ulic miasta, naprzeciwko dużych apartamentowców, przy największej siłowni w okolicy i strategicznej pętli autobusowej. Jak przekonuje firma, punkt szybko stał się lokalną sensacją. A to zapewniło duża liczbę klientów, którzy chcieli spróbować deserów bez cukru i produktów bezglutenowych.
– Bardzo dużo ludzi przyszło i generalnie ciężko było wszystkich obsłużyć, bo kolejka była od witryny do wyjścia. Były takie momenty przed otwarciem i później, że ludzie nie mieścili się w lokalu – podaje Rafał Kościuk, właściciel marki Fit Cake.
Fit Cake w Kanadzie prowadzi małżeństwo polsko-kanadyjskie
Pierwszy punkt Fit Cake w Kanadzie prowadzi polsko-kanadyjskie małżeństwo: Elżbieta i Maks. Jak wskazują, o franczyzie z Podlasia dowiedzieli się zupełnie przypadkiem, ale idea im się spodobała i postanowili wcielić ją w życie za „wielką wodą”.
– Chciałam otworzyć własny ciekawy biznes i zainwestować w coś zdrowego, czego nie ma jeszcze na kanadyjskim rynku – opowiada Elżbieta. – Nigdy nie pomyślałabym o Fit Cake, dopóki moja koleżanka pochodząca z Białegostoku nie podsunęła mi tego pomysłu! – dodaje franczyzobiorczyni.
Jak wskazuje, do pomysłu Fit Cake przekonało ją również osobiste doświadczenie.
– Mam problemy zdrowotne i nietolerancje pokarmowe. Ale chcemy pomóc nie tylko sobie, ale też innym, którzy tęsknią za słodyczami, ale nie mogą sobie na nie pozwolić z powodów zdrowotnych – wyjaśnia Elżbieta.
Ale samo prowadzenie cukierni Fit Cake w Kanadzie jest dla małżeństwa dość sporym wyzwaniem logistycznymi. Niektórych produktów niezbędnych przy prowadzeniu punktu nie są w stanie zdobyć na miejscu i muszą je sprowadzać przez ocean.
Fit Cake rośnie w Polsce i za granicą
– Rozwój Fit Cake na rynkach międzynarodowych to dla nas ogromny krok naprzód, ale też dowód na to, że idea zdrowego życia i słodyczy bez cukru ma uniwersalny wymiar – komentuje Rafał Kościuk. – Kanada to kraj z wielokulturową społecznością i rosnącą świadomością na temat zdrowego odżywiania, więc wierzymy, że nasza oferta idealnie wpisze się w potrzeby mieszkańców.
Franczyzowa sieć fit cukierni ma już ponad 80 punktów w Polce. Jej lokale można znaleźć również na Malcie, w Austria, Szwecja, Hiszpania, Niemcy i teraz także w Kanadzie. Podlaska firma planuje do 2026 roku otworzyć łącznie 150 nowych lokali. Jeśli cel ten zostanie osiągnięty, marka zamierza do 2030 roku zwiększyć liczbę franczyz do 300, z czego 10% będzie zlokalizowanych za granicą.