26.05.2025 / 12:07
StoryEditor

Najpierw mięsny sklep, teraz franczyzowa cukiernia. Fit Cake pisze nową historię łódzkiego miejsca

Michał Szewczyk, właściciel lokalu Fit Cake w ŁodziMateriały prasowe

Fit Cake - sieć "nie-cukierni" oferująca zdrowe alternatywy dla tradycyjnych słodyczy, otworzyła kolejny lokal. Najnowszy punkt usytuowany jest w Łodzi, w zabytkowych murach Księżego Młyna. Placówka mieści się w miejscu, gdzie funkcjonował niegdyś sklep mięsny.

Franczyzowa sieć nie-cukierni Fit Cake jest blisko przekroczenia magicznej bariery stu lokali w Polsce. Tylko w pierwszym kwartale 2025 roku marka poszerzyła się o blisko 10 punktów. Teraz nadszedł czas na kolejne otwarcia. Tym razem padło na Łódź.

- Szukałem drugiego biznesu i przeglądając portale franczyzowe trafiłem na koncept Fit Cake, ale prawdziwą decyzję podjąłem w dość nietypowym miejscu - na weselu w Bieszczadach. Moja kuzynka choruje na celiakię i podczas imprezy zamawiała specjalne smakołyki. Kiedy zaczęliśmy rozmawiać, powiedziała mi, że to naprawdę fajny koncept. Wtedy coś we mnie kliknęło - pomyślałem, że to może być strzał w dziesiątkę - mówi Michał Szewczyk, właściciel nowego lokalu.

Po weselu przedsiębiorca pojechał do Kutna, gdzie działał już lokal Fit Cake. 

- Zobaczyłem to na własne oczy i od razu wiedziałem, że chcę to robić. Bez namysłu zarezerwowałem miejsce w Łodzi. 

Wyjątkowe miejsce z historią

Placówka nie powstała w galerii handlowej ani przy ruchliwej ulicy, lecz w miejscu z duszą - na łódzkim Księżym Młynie. 

- To miasto w mieście, stare osiedle pofabrykanckie. Fabrykant miał tu wszystko - mieszkania, domy, szkoły. W naszym lokalu dawniej działał sklep mięsny. Trudno o bardziej klimatyczne miejsce w Łodzi - mówi z dumą Szewczyk. 

Warto podkreślić, że historia Fit Cake w Łodzi ma swój drugi rozdział. 

- Marka już kiedyś próbowała swoich sił w tym mieście, ale pandemia pokrzyżowała plany poprzednim właścicielom. Na szczęście część klientów wciąż pamięta dobre opinie i wraca do nas, jakby ciasto zjadło się wczoraj - mówi przedstawiciel sieci.

Oferta dla franczyzobiorców Fit Cake dostosowana do trendów rynkowych

Fit Cake informuje w komunikacie, że franczyzobiorcy sieci cenią sobie pełne wsparcie operacyjne i marketingowe, jak również elastyczność w wyborze formatu działalności - od tradycyjnych lokali po mobilne punkty Fit Cake To Go.

- Nasza oferta franczyzowa jest dostosowana do aktualnych trendów rynkowych. Kandydaci doceniają transparentność współpracy, szerokie wsparcie oraz możliwość uczestniczenia w rozwoju marki, która wyznacza kierunki w segmencie zdrowych deserów - podkreślił właściciel marki, Rafał Kościuk.

03. czerwiec 2025 18:17