Sieć 7-Eleven ma aż 87 tys. sklepów convenience na całym świecie
Sieć 7-Eleven przygotowuje się do strategicznego wejścia do Europy, w tym do Polski – donosi Sebastian Renneck w portalu wiadomoscihandlowe.pl.
7-Eleven jest największą siecią sklepów convenience na świecie. Gigant z Japonii ma łącznie ma aż 87 tys. sklepów convenience w 20 krajach na całym świecie. Ale jak na razie Europa była wyłącznie peryferyjnym biznesem dla japońskiego giganta. Teraz ma się to zmienić. A polski rynek jest jednym z głównych priorytetów w ekspansji.
Więcej o strategii rozwoju spółki oraz o tym jak wygląda modelowy sklep 7-Eleven przeczytasz w artykule na wiadomoscihandlowe.pl: 7-Eleven przygotowuje strategiczną ekspansję w Europie. Polska jednym z głównych celów
Czy Żabka i Grupa Eurocash powinny się obawiać konkurencji 7-Eleven?
7-Eleven zamierza rozwijać sieć w Europie, w tym w Polsce głównie przez franczyzę. A w takim modelu sieć sklepów convenience tworzy Żabka, jak również Grupa Eurocash. Oznaczałoby to dość mocną konkurencję dla obu podmiotów ze strony światowego giganta.
Ale w branży nie brakuje także głosów, które mówią, że holding, który zarządza siecią 7-Eleven mógłby odkupić całą sieć Żabki od funduszu od amerykańskiego fundusz CVC Capital Partners. W grę może wchodzić także wchłonięcie innej, mniejszej sieci sklepów convenience.