Sieć 7-Eleven ma aż 87 tys. sklepów convenience na całym świecie
Sieć 7-Eleven przygotowuje się do strategicznego wejścia do Europy, w tym do Polski – donosi Sebastian Renneck w portalu wiadomoscihandlowe.pl.
7-Eleven jest największą siecią sklepów convenience na świecie. Dość powiedzieć, że w roku obrotowym 2024/2025 sieć odnotowała całkowitą sprzedaż na poziomie niemal 118 mld euro i EBITDA w wysokości około 7 miliardów euro.
Gigant z Japonii ma łącznie ma aż 87 tys. sklepów convenience w 20 krajach na całym świecie. Przy czym część z nich funkcjonuje we Franczyzie. Sieć jest obecna w Japonii, gdzie ma 25 proc. swoich placówek oraz w innych krajach Azji (55 proc.). Jest także obecny w USA, gdzie ma ulokowanych 18 proc. swoich punktów.
Jak na razie Europa była wyłącznie peryferyjnym biznesem dla japońskiego giganta. Ma niespełna 400 sklepów w Skandynawii, z czego najwięcej w Danii i Norwegii.
Teraz ma się to zmienić. A polski rynek jest jednym z głównych priorytetów w ekspansji.
Jakie są cechy sklepów sieci 7-Eleven?
Sklep 7-Eleven w Sztokholmie, który jest świetnym przykładem, wyróżnia się czytelnym oznakowaniem okien. Kładzie też duży nacisk na jedzenie na wynos. W samym sklepie można łatwo znaleźć świeże pieczywo, ale też przekąski i stanowisko z kawami.
Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest umiejscowienie półek z owocami w centralnym miejscu. Ma to zachęcić klientów do kupowania impulsowo zdrowszych produktów.
W sklepie 7-Eleven za wszystkie zakupy można zapłacić przy kasie samoobsługoweh. Przy kasach oczywiście też jest wiele produktów jako impulsowych dodatków.
Więcej o tym jak wygląda modelowy sklep 7-Eleven przeczytasz w artykule na wiadomoscihandlowe.pl: 7-Eleven przygotowuje strategiczną ekspansję w Europie. Polska jednym z głównych celów
Czy Żabka i Grupa Eurocash powinny się obawiać konkurencji 7-Eleven?
7-Eleven zamierza rozwijać sieć w Europie, w tym w Polsce głównie przez franczyzę. A w takim modelu sieć sklepów convenience tworzy Żabka, jak również Grupa Eurocash. Oznaczałoby to dość mocną konkurencję dla obu podmiotów ze strony światowego giganta.
Ale w branży nie brakuje także głosów, które mówią, że holding, który zarządza siecią 7-Eleven mógłby odkupić całą sieć Żabki od funduszu od amerykańskiego fundusz CVC Capital Partners. W grę może wchodzić także wchłonięcie innej, mniejszej sieci sklepów convenience.