Królowa jest jedna: Żabka. Ile sklepów sieci działa w Polsce?
Nie ma wątpliwości co do tego, że Żabka to królowa jeśli chodzi o franczyzę spożywczą. W naszym rankingu 30 największych spożywczych sieci franczyzowych w Polsce zajęła pierwsze miejsce. Należałoby powiedzieć: i potem długo, długo nic, bowiem plasująca się na drugiej pozycji sieć ABC pod koniec 2024 roku miała ponad 7 tys. sklepów, podczas gdy liderka przekroczyła granicę 10 tys. Sama skala wzrostu była imponująca, bowiem w ciągu 12 miesięcy liczba placówek handlowych Żabki wzrosła o ponad tysiąc. Obecnie w Polsce działała przeszło 12 000 sklepów Żabka.
Oferta franczyzowa od Żabki: dlaczego przedsiębiorcy tak chętnie współpracują?
Model franczyzowy z założenia daje przedsiębiorcy szansę na skorzystanie z rozpoznawalności i osiągnięć firmy, mającej już ugruntowaną pozycję na rynku. Biorąc to pod uwagę, nic dziwnego, że kolejne przedsiębiorstwa chcą współpracować z Żabką, rozpoznawalną na pierwszy rzut oka. Co więcej, ta sieć nie wymaga od franczyzobiorcy doświadczenia ani dużego wkładu na start – jest więc dobrą opcją dla tych, którzy dopiero wkraczają do biznesu franczyzowego. Żabka zdejmuje z przedsiębiorcy większość obowiązków, organizując działalność od podstaw.
Jak wygląda nawiązanie współpracy z Żabką?
Żabka zachęca potencjalnych franczyzobiorców tym, że nawiązanie z nią współpracy to zaledwie kilka kroków. W pierwszej kolejności należy wypełnić formularz zgłoszeniowy, dostępny na stronie sieci (opcjonalnie można skontaktować się z firmą telefonicznie lub za pośrednictwem czatu). Następnym krokiem jest rozmowa z przedstawicielami Żabki. Trzeci etap to rekrutacja: spotkanie z managerem ds. sprzedaży i przedstawienie mu pomysłu na prowadzenie sklepu pod szyldem Żabki. Jeśli rekrutacja wypadnie pomyślnie, pozostaje jeszcze podpisanie niezbędnych dokumentów i przejście szkoleń praktycznych oraz teoretycznych. Ostatni etap to otworzenie biznesu. Jak w praktyce wyglądają pierwsze kroki? O tym możecie przeczytać TUTAJ.
Co sieć Żabka oferuje franczyzobiorcom?
W ogłoszeniach o możliwości podjęcia współpracy franczyzowej, Żabka kładzie nacisk na to, co oferuje potencjalnym współpracownikom. Na liście znajduje się między innymi pozyskanie i pełne wyposażenie lokalu pod sklep, zapewnienie dostaw od sprawdzonych dostawców czy ogólnopolska komunikacja marketingową pod szyldem sieci. Do tego dochodzi jeszcze polisa na biznes w postaci grupowego ubezpieczenia, darmowy pakiet szkoleń przed otwarciem sklepu oraz w trakcie prowadzenia biznesu oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym możliwe jest zarządzanie sklepem właściwie z każdego miejsca za pośrednictwem telefonu.
Jakie koszty współpracy z Żabką ponosi franczyzobiorca?
Żabka chwali się tym, że finansowy próg wejścia do biznesu franczyzowego jest u niej niski. Na start przedsiębiorca potrzebuje zaledwie 5000 zł. Ta kwota powinna wystarczyć na pokrycie kosztów uzyskania pozwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych i zakup kasy fiskalnej. Prowadząc sklep pod szyldem Żabki, przedsiębiorca również będzie ponosił część kosztów bieżących: po jego stronie spoczywa zatrudnienie pracowników, ZUS, podatki, bieżące rachunki.
Ile można zarobić na prowadzeniu sklepu Żabka?
Opłacanie kosztów bieżących to codzienność każdego przedsiębiorcy, również tego, który nie może liczyć na wsparcie w ramach umowy franczyzowej. Najistotniejsza jest jednak inna kwestia: ile można zarobić na współpracy z Żabką? Sama sieć informuje w swoich materiałach promocyjnych, że średni miesięczny przychód franczyzobiorcy Żabki wynosi 28000 zł przed odliczeniem kosztów. Aktualnie [listopad 2025] na stronie firmy można znaleźć informację, że 83,98 proc. franczyzobiorców osiągnęło 30 000 zł lub więcej przychodu w okresie 01-06.2025 r.
