07.05.2025 / 15:07
StoryEditor

PSB Mrówka z kolejnym sklepem. Nowy franczyzobiorca to znany gracz na rynku

Nowy sklep PSB Mrówka w SiemiatyczachMateriały prasowe

Grupa PSB - jeden z najpopularniejszych graczy na rynku DIY w Polsce kontynuuje ekspansję. Sieć otworzyła nowy sklep pod szyldem Mrówki, robiąc kolejny krok w kierunku przekroczenia 400 placówek handlowych w kraju. Franczyzobiorcą lokalu w Siemiatyczach została firma Topaz.

PSB Mrówka i Topaz łączą siły

W sobotę, 26 kwietnia br., w Siemiatyczach odbyło się uroczyste otwarcie nowego marketu PSB Mrówka. Franczyzobiorcą placówki została firma Topaz - operator popularnej sieci sklepów spożywczych, wywodzących się z Sokołowa Podlaskiego. Jak na razie nie wiadomo, czy podlaski punkt jest owocem jednorazowego partnerstwa, czy może głębszej współpracy.

Nowy sklep PSB Mrówka

Obiekt w Siemiatyczach został uruchomiony przy ul. 11 Listopada 184B. Działa po sąsiedzku z otwartym w lutym 2025 r. parkiem handlowym Topazu, w którym mieści się m.in. supermarket tej sieci oraz restauracja szybkiej obsługi Top Drive.

Mrówka w Siemiatyczach ma powierzchnię handlową rzędu 1,6 tys. mkw. Do tego dochodzi ogród zewnętrzny o powierzchni 500 mkw. Sklep oferuje szeroki asortyment produktów do domu i ogrodu, m.in. materiały budowlane, artykuły wykończeniowe i dekoracyjne, wyposażenie łazienek i kuchni oraz elektronarzędzia.

Topaz prowadzi nie tylko sklepy spożywcze

Jak przypomina portal “wiadomoscihandlowe.pl”, dla Topazu uruchomienie Mrówki to kolejny krok w kierunku dywersyfikacji biznesu. Brand to dziś bowiem nie tylko sklepy spożywcze działające w formie supermarketów oraz punktów osiedlowych (w tym także franczyzowych), lecz grupa, w skład której wchodzą również: 

  • Hurtownia cash&carry, 
  • Browar restauracyjny Brofaktura, 
  • Stacje benzynowe, 
  • Punkty gastronomiczne Top Drive, 
  • Parki handlowe,
  • Zakład rozbioru drobiu,
  • Ciastkarnia. 

Topaz prowadzi także działalność deweloperską i budowlaną.

Wojciech Słowański, PSB Mrówka: nasi partnerzy to nie franczyzobiorcy

Jak podkreślił Wojciech Słowański - Dyrektor ds. Rozwoju w PSB Handel S.A., ich marka to coś więcej niż typowa grupa franczyzowa. Przedsiębiorca wyjaśnia, że działają na zasadzie społeczności.

- Warto zaznaczyć, że nasi partnerzy to nie franczyzobiorcy, gdyż są oni jednocześnie naszymi akcjonariuszami. Współpraca wygląda więc inaczej niż w sieciach franczyzowych. Centrala Grupy PSB istnieje by wspierać interes partnerów, czyli akcjonariuszy spółki. Sukces naszej Grupy jest zależny od sukcesu poszczególnych jej członków. Stale rozwijamy nasze koncepty dbając o dywersyfikację oferty. W naszej ocenie dostosowanie oferty do potrzeb lokalnego rynku jest receptą na sukces. Jesteśmy w tym dobrzy. Dlatego optymistycznie patrzę w przyszłość naszej sieci - tłumaczył Wojciech Słowański.

08. maj 2025 20:36