22.11.2024 / 16:04
StoryEditor

Pierwsza franczyzowa stacja Grupy Mol po rebrandingu. Wkrótce zmiany w kolejnych placówkach

Sieć Mol finalizuje proces rebrandingu stacji przejętych od Lotosu oraz wprowadza do nich punkty gastronomiczne Fresh CornerMateriały prasowe

W połowie 2024 roku węgierska firma Mol, która weszła na polski rynek paliwowy dzięki przejęciu ponad 400 stacji sieci Lotos, zakończyła rebranding ponad 270 placówek będących własnością grupy. W ciągu kilku najbliższych miesięcy ten proces ma zostać dopełniony i objąć wszystkie punkty franczyzowe.

Pierwsza stacja partnerska należąca do sieci, która rozpoczęła działalność pod nowym szyldem zlokalizowana jest w województwie podlaskim, w miejscowości Drohiczyn. Jej los podzieli jeszcze ponad 100 innych placówek. Obiekty zmienią barwy w ciągu najbliższych miesięcy.

Stacje Mol przejdą rebranding. Co obejmą zmiany?

Piotr Pyrich, dyrektor ds. rynku detalicznego w Mol Polska podkreśla, że firma zapewnia franczyzobiorcom pełen pakiet materiałów niezbędnych do rebrandingu, a koszty całego przedsięwzięcia bierze na siebie. Dodaje też, że po zmianie marki punkty notują wzrost sprzedaży, który niekiedy sięga nawet 20 proc.

Władze sieci podkreślają, że rebranding nie ogranicza się jedynie do kwestii wizualnych. Na odświeżonych stacjach, klienci mogą doświadczyć nowej jakości obsługi, m.in. dzięki dystrybutorom czy ekspresom do kawy, ale również odmienionej aranżacji przestrzeni wewnątrz obiektów.

Punkty Fresh Corner

Równolegle z procesem ujednolicenia wizerunku stacji, w kolejnych lokalizacjach pojawiają się punkty gastronomiczne Fresh Corner. Oferują one klientom nie tylko kawę i hot-dogi, ale także świeże kanapki i zapiekanki oraz menu restauracyjne. Do tego dochodzą produkty spożywcze marek własnych takich jak JIM (napoje energetyczne) czy Crunch&Go (chipsy). Obecnie na stacjach Mol w Polsce działa łącznie 60 punktów Fresh Corner.

Pierwsza kampania reklamowa sieci Mol

Grupa uznała, że zmiana barw na ponad 270 stacjach własnych (czyli ponad 70 proc. wszystkich działających w Polsce) i rozszerzenie tego procesu na przeszło 100 stacji partnerskich, to dobry moment na ogólnopolską kampanię reklamową.

Ruszy ona w najbliższych tygodniach i obejmie m.in. telewizję, radio, nośniki zewnętrzne oraz internet. Władze sieci wierzą wsparcie promocyjne przełoży się większe zainteresowanie kierowców ofertą Mol na stacjach w całej Polsce.

Skąd węgierska sieć w Polsce?

Przypomnimy, że Grupa Mol to zintegrowany, międzynarodowy koncern działający w sektorach naftowym, gazowym, petrochemicznym i detalicznym, z siedzibą w Budapeszcie. Jest aktywna w ponad 30 krajach, gdzie zatrudnia łącznie 25 tys. osób. Grupa prowadzi trzy rafinerie i dwa zakłady petrochemiczne

W ramach zintegrowanego łańcucha dostaw na Węgrzech, Słowacji i w Chorwacji oraz sieć blisko 2,4 tys. stacji pali w 10 krajach Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej.

Do Polski Mol wszedł oficjalnie 2 grudnia 2022 r. dzięki finalizacji transakcji z PKN Orlen i Grupą Lotos, w wyniku której grupa przejęła ponad 410 stacji działających pod marką Lotos. Ponadto, w ramach zawartych umów, Mol sprzedał na rzecz PKN Orlen 143 stacje paliw na Węgrzech oraz 39 stacji na Słowacji.

03. grudzień 2024 21:27