Zjednoczony gigant: do kogo należy sieć Moje Sklepy?
Marka parasolowa Moje Sklepy połączyła placówki należące do sieci ABC, Euro Sklep i Groszek. Stworzona w ten sposób sieć partnerska podlega pod markę Eurocash. Jej model biznesowy opiera się na promowaniu lokalnych zakupów oraz czerpie z doświadczenia właścicieli sklepów, będących przecież na pierwszej linii współpracy z klientem, najszybciej i najtrafniej rozpoznawających jego potrzeby i oczekiwania.
W 2025 roku zrzeszone w sieci Moje Sklepy placówki handlowe wkroczyły na drogę nowoczesności: część z nich zmodernizowano, wprowadzając nową identyfikację wizualną, a także połączono je za pomocą aplikacji mobilnej. W programie lojalnościowym w czerwcu 2025 r. uczestniczyło już 8,5 tys. sklepów.
To ogromny projekt Grupy Eurocash, mający na celu umocnienie pozycji sklepów mało- i średnioformatowych na konkurencyjnym rynku poprzez lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów, nowoczesną komunikację marketingową i rozwój narzędzi cyfrowych. Na jego realizację przeznaczono ponad 40 mln zł.
Moje Sklepy: jakie są priorytety marki?
Sieć Moje Sklepy stawia przed sobą kilka głównych celów, z którymi powinien zapoznać się przedsiębiorca, chcący dołączyć do firmy. Przede wszystkim placówki pracują na zbudowanie wspólnej, rozpoznawalnej marki. Ponieważ Moje Sklepy posiadają wspomnianą aplikację mobilną, kolejnym celem jest oferowanie klientom atrakcyjnych promocji i narzędzi lojalnościowych. Innowacyjne rozwiązania w tym zakresie mają przełożyć się na ruch w sklepach.
Następny cel to wzmocnienie wizerunku spójnej, innowacyjnej oferty wysokiej jakości. Promocja marki Moje Sklepy to rozwiązanie, które ma przełożyć się na większą widoczność poszczególnych placówek handlowych. Z kolei nowoczesne formy reklamy (np. montowane w sklepach monitory LCD) to szansa na wyróżnienie sklepów i przyciągnięcie uwagi konsumenta. Wśród priorytetów marki znajdziemy także ułatwienie współpracy z dostawcami i partnerami, które ma być możliwe dzięki połączeniu sił wszystkich sieci zrzeszonych pod szyldem Moje Sklepy.
Co sieć Moje Sklepy oferuje franczyzobiorcom?
Marka Moje Sklepy to tak naprawdę trzy szyldy, zjednoczone pod jedną nazwą. Dotyczą ich jednak spójne zasady, w tym także w zakresie franczyzy. Sieć przyciąga potencjalnych franczyzobiorców sprawdzonym systemem, który obejmuje wizualizację, wsparcie marketingowe oraz nowoczesne technologie, na które Eurocash mocno stawia w ostatnich latach (dość przypomnieć o aplikacji Moje Sklepy i reklamach na monitorach LCD). Warto odnotować, że Moje Sklepy nadążają za tym, co dzieje się na rynku: już dziś w ofercie znajdziemy informację, że sieć obsługuje system kaucyjny, wdrażany w Polsce od niedawna.
Franczyzobiorca sieci Moje Sklepy może liczyć również na korzyści finansowe: preferencyjne warunki zakupu towarów czy bonusy retro od zakupów u wskazanych dostawców. Marka zapewnia też szkolenia i wsparcie.
Ile można zarobić, prowadząc franczyzę w sieci Moje Sklepy?
W odróżnieniu od Żabki, Eurocash nie kusi potencjalnych franczyzobiorców możliwymi zyskami. Wśród materiałów promocyjnych trudno doszukać się konkretnych kwot, zarówno progów wejścia jak i spodziewanych zarobków. W przypadku współpracy z siecią ABC, Eurocash informował o braku kosztów wstępnych czy opłat za licencje. Nieco inaczej jest jednak przy sklepach, łączących się pod szyldem Groszek: tam Eurocash informuje już o korzystnych systemach wynagradzania, ale nie podaje danych na temat kosztów wejścia. Inne będą one dla placówki adaptowanej od zera, gdy to właściciel ponosi koszty założenia sklepu, inne z kolei dla istniejącego już miejsca, chcącego działać pod szyldem którejś z marek Eurocash.
Dołączając do Moich Sklepów, franczyzobiorca musi zatem liczyć się z tym, że warunki mogą być różne w zależności od tego, którą konkretną markę wybierze. Podobnie rzecz ma się z zyskami. Choć Eurocash dąży do stworzenia silnej marki parasolowej, póki co nie ma mowy o likwidacji ABC czy Groszka i zastąpieniu ich Moimi Sklepami, obowiązywać zatem mogą różne typy umów franczyzowych.
