Moje Sklepy to projekt, który wystartował na początku 2025 roku. Od tego momentu Eurocash modernizuje sklepy sieci ABC, Groszek i EuroSklep, które działają pod marką parasolową Moje Sklepy. Nowa identyfikacja wizualna pojawiła się już w ponad 3 tys. sklepów. W witrynach i wewnątrz placówek pojawiły się też nowe ekrany LCD.
Jak zmieniają się sklepy Eurocashu?
Eurocash podkreśla, że nowa strategia obejmuje nie tylko zmianę warstwy wizualnej witryn i elementów wnętrz placówek, ale również digitalizację komunikacji marketingowej. Na nowo zamontowanych ekranach LCD wyświetlane są cyfrowe gazetki dostosowane do formatu sklepu. W dużych lokalnych marketach stawia się na rozbudowaną ofertę promocyjną, obejmującą m.in. produkty świeże i nabiał, natomiast w mniejszych sklepach – na mocną selekcję promocji w kategoriach piw, napojów i przekąsek.
Dominik Kasperek, prezes zarządu Eurocash Sieci Partnerskie podkreśla, że zaledwie parę miesięcy firma zmodernizowała kilka tysięcy placówek, co nie miało wcześniej miejsca w żadnej sieci franczyzowej w Polsce. Dodaje, że to efekt ogromnego wysiłku setek osób w terenie.
- Digitalizacja komunikacji to nie tylko odpowiedź na rynkowe trendy – to także sposób, by skuteczniej docierać do konsumentów z atrakcyjną ofertą i zmieniać postrzeganie cenowe lokalnych sklepów. Poprzez ekrany LCD i aplikację Moje Sklepy pokazujemy, że nasze promocje realnie konkurują z ofertą dyskontów. Już teraz widzimy wymierne efekty – przejrzyste witryny, lepsze dopasowanie oferty i wzrost skuteczności promocji, szczególnie w gazetkach. Egzekucja ofert promocyjnych wzrosła w mniejszych sklepach o 20 proc., a w większych przekracza już 95 proc. - mówi Dominik Kasperek, prezes zarządu Eurocash Sieci Partnerskie.
Ilu użytkowników ma aplikacja Moje Sklepy?
Grupa rozwija aplikację mobilną Moje Sklepy przeznaczoną zarówno dla wszystkich sieci działających pod marką parasolową oraz sklepów partnerskich. Poza placówkami działającymi pod marką parasolową, do programu lojalnościowego dołączyło już ponad 3,2 tys. sklepów niezależnych. Łącznie z ofert dostępnych w aplikacji można korzystać w ponad 8,5 tys. placówkach. Obecnie aplikacja gromadzi 350 tys. użytkowników.
Jak podkreśla spółka, funkcje dostępne w aplikacji – takie jak kupony, loterie, zdrapki czy akcje specjalne w ramach „Mega Weekendu” – cieszą się bardzo wysoką aktywnością użytkowników. Przykładowo, kupony na kolejne zakupy z akcji „Mega Wyzwania” wykorzystywane są w 8 proc. przypadków, a wybrane promocje przekładają się na wzrosty sprzedaży sięgające 200–400 proc.
Dane pokazują też efekt w wynikach sprzedażowych: sklepy aktywnie korzystające z aplikacji notują wskaźnik LFL wyższy o 3,2 p.p., a średnia wartość koszyka jest w nich o 115 proc. większa niż w niezależnych placówkach spoza ekosystemu sieci.
Za sukcesem modernizacji stoją zarówno szeroki zakres działań, jak i zaangażowana współpraca z franczyzobiorcami – od planowania po realizację. – Współpraca z właścicielami sklepów jest kluczowa dla powodzenia całego projektu. Spotykamy się regularnie w ramach Rady Partnerów, ale pracujemy też operacyjnie – w mniejszych zespołach roboczych zajmujących się ofertą, promocjami czy komunikacją – podkreśla Dominik Kasperek.
Ile kosztuje transformacja Eurocashu?
Wizerunkowej zmianie marki Moje Sklepy towarzyszy ogólnopolska kampania reklamowa, której celem jest dotarcie do nowych klientów i budowanie zaangażowania. Ambasadorami kampanii zostali Cezary Żak oraz popularny youtuber ReZigiusz, którzy promują lokalny charakter sklepów oraz korzyści płynące z korzystania z aplikacji. Kampania będzie realizowana do końca 2025 r. i obejmuje kanały digitalowe, w tym media społecznościowe, stacje radiowe oraz POS.
Grupa Eurocash przeznaczyła na realizację strategii ponad 40 milionów złotych.