23.09.2025 / 13:45
StoryEditor

Jest większy zarząd Polskiej Organizacji Franczyzodawców. Nowa rola Filipa Puchalskiego z Xtreme Fitness Gyms

Filip Puchalski, commercial director Xtreme Brands

Polska Organizacja Franczyzodawców (POF) ogłosiła skład nowego zarządu na kolejną kadencję. Wśród jego członków znalazł się Filip Puchalski, commercial director Xtreme Brands, reprezentujący Xtreme Fitness Gyms – najszybciej rozwijającą się sieć fitness w Polsce.

Misją POF jest tworzenie jak najlepszych warunków dla rozwoju franczyzy w Polsce, zwłaszcza w obszarach prawa i finansów. Organizacja promuje Kodeks Dobrych Praktyk dla Rynku Franczyzy, prowadzi działania edukacyjne oraz reprezentuje branżę wobec administracji publicznej i na arenie międzynarodowej. POF należy do Europejskiej Federacji Franczyzy (EFF) od 2010 r. oraz do Światowej Rady Franczyzy (WFC). 

Obecnie zrzesza ponad 60 franczyzodawców z różnych sektorów.18 września br. do zarządu POF dołączył Filip Puchalski, który wraz z pozostałymi członkami będzie kontynuował realizację strategii budowania partnerskich relacji pomiędzy franczyzodawcami a franczyzobiorcami.

Jaki procent klubów Xtreme Fitness Gyms działa we franczyzie?  

Obecność przedstawiciela Xtreme Fitness Gyms w zarządzie POF podkreśla rosnącą rolę sektora fitness w polskiej gospodarce. Marka od lat rozwija swój model franczyzowy – dziś ok. 90 proc. klubów działa w tej formule. 

Sieć liczy już 125 lokalizacji (wraz z nowo otwartym klubem w Warszawie), a do końca 2025 r. planuje osiągnąć ok. 170. To tempo – nowa lokalizacja średnio co pięć dni – jeszcze kilka lat temu było rzadkością w branży.

– Naszym celem jest, by kluby Xtreme Fitness Gyms były maksymalnie dostępne – jak najbliżej domu lub pracy klienta. Klub powinien być tak wygodny, aby można było wpaść do niego choćby w kapciach – podkreśla Filip Puchalski.

Ile wynosi wkład własny w uruchomienie klubu Xtreme Fitness Gyms?    

Xtreme Fitness Gyms działa w oparciu o model biznesowy, w którym to franczyzobiorca znajduje się w centrum uwagi. Jak zapewnia Filip Puchalski partnerzy sieci otrzymują przewidywalność i pełne wsparcie na każdym etapie współpracy – od pełnego doradztwa lokalizacyjnego (w tym analizy oparte na narzędziach big data), przez kompleksowe szkolenia, po stałą obsługę marketingową i operacyjną.

Nową lokalizację można uruchomić przy wkładzie własnym od ok. 450 tys. zł. Według danych spółki, wiele klubów osiąga próg rentowności już w pierwszych trzech miesiącach działalności. Średnie miesięczne przychody operacyjne mieszczą się w przedziale 100-180 tys. zł, a marża EBITDA na poziomie 25-35 proc., co przekłada się na stabilność finansową i możliwość dalszej skalowalności.

Co to jest Xtreme KiDS?  

Obok sieci fitness, Xtreme Brands rozwija również Xtreme KiDS, innowacyjny koncept sal zabaw i przestrzeni aktywności dla najmłodszych. Dotychczas wszystkie obiekty tej sieci działały jako własne, ale marka jest już gotowa na wdrożenie franczyzy. Minimalna inwestycja to ok. 475 tys. zł.

Branża fitness w Polsce   

Polski rynek fitness rozwija się w dwucyfrowym tempie, a poziom jego penetracji wciąż pozostaje niższy niż w krajach Europy Zachodniej. Coraz więcej osób traktuje aktywność fizyczną nie jako dodatek, lecz jako ważny element stylu życia i inwestycję w zdrowie. Franczyza Xtreme odpowiada na te potrzeby, oferując jednocześnie atrakcyjne możliwości biznesowe dla partnerów.

Zarząd Polskiej Organizacji Franczyzodawców 

Prezesem Polskiej Organizacji Franczyzodawców jest Monika Dąbrowska (McDonald‘s Polska), a członkami zarządu: Anna Gniatkowska (Santander Bank Polska), Jacek Biskup (Cersanit), Rafał Kościuk (Fit Cake), Paweł Aksamit (Stava), Arkadiusz Słodkowski (PROFIT system), Damian Ozga (EVG Invest) i Mirosław Szawerdo (Grupa Muszkieterów) oraz Filip Puchalski (Xtreme Fitness Gyms). 

 

 

25. wrzesień 2025 16:40