Misją POF jest tworzenie jak najlepszych warunków dla rozwoju franczyzy w Polsce, zwłaszcza w obszarach prawa i finansów. Organizacja promuje Kodeks Dobrych Praktyk dla Rynku Franczyzy, prowadzi działania edukacyjne oraz reprezentuje branżę wobec administracji publicznej i na arenie międzynarodowej. POF należy do Europejskiej Federacji Franczyzy (EFF) od 2010 r. oraz do Światowej Rady Franczyzy (WFC).
Obecnie zrzesza ponad 60 franczyzodawców z różnych sektorów.18 września br. do zarządu POF dołączył Filip Puchalski, który wraz z pozostałymi członkami będzie kontynuował realizację strategii budowania partnerskich relacji pomiędzy franczyzodawcami a franczyzobiorcami.
Jaki procent klubów Xtreme Fitness Gyms działa we franczyzie?
Obecność przedstawiciela Xtreme Fitness Gyms w zarządzie POF podkreśla rosnącą rolę sektora fitness w polskiej gospodarce. Marka od lat rozwija swój model franczyzowy – dziś ok. 90 proc. klubów działa w tej formule.
Sieć liczy już 125 lokalizacji (wraz z nowo otwartym klubem w Warszawie), a do końca 2025 r. planuje osiągnąć ok. 170. To tempo – nowa lokalizacja średnio co pięć dni – jeszcze kilka lat temu było rzadkością w branży.
– Naszym celem jest, by kluby Xtreme Fitness Gyms były maksymalnie dostępne – jak najbliżej domu lub pracy klienta. Klub powinien być tak wygodny, aby można było wpaść do niego choćby w kapciach – podkreśla Filip Puchalski.
Ile wynosi wkład własny w uruchomienie klubu Xtreme Fitness Gyms?
Xtreme Fitness Gyms działa w oparciu o model biznesowy, w którym to franczyzobiorca znajduje się w centrum uwagi. Jak zapewnia Filip Puchalski partnerzy sieci otrzymują przewidywalność i pełne wsparcie na każdym etapie współpracy – od pełnego doradztwa lokalizacyjnego (w tym analizy oparte na narzędziach big data), przez kompleksowe szkolenia, po stałą obsługę marketingową i operacyjną.
Nową lokalizację można uruchomić przy wkładzie własnym od ok. 450 tys. zł. Według danych spółki, wiele klubów osiąga próg rentowności już w pierwszych trzech miesiącach działalności. Średnie miesięczne przychody operacyjne mieszczą się w przedziale 100-180 tys. zł, a marża EBITDA na poziomie 25-35 proc., co przekłada się na stabilność finansową i możliwość dalszej skalowalności.
Co to jest Xtreme KiDS?
Obok sieci fitness, Xtreme Brands rozwija również Xtreme KiDS, innowacyjny koncept sal zabaw i przestrzeni aktywności dla najmłodszych. Dotychczas wszystkie obiekty tej sieci działały jako własne, ale marka jest już gotowa na wdrożenie franczyzy. Minimalna inwestycja to ok. 475 tys. zł.
Branża fitness w Polsce
Polski rynek fitness rozwija się w dwucyfrowym tempie, a poziom jego penetracji wciąż pozostaje niższy niż w krajach Europy Zachodniej. Coraz więcej osób traktuje aktywność fizyczną nie jako dodatek, lecz jako ważny element stylu życia i inwestycję w zdrowie. Franczyza Xtreme odpowiada na te potrzeby, oferując jednocześnie atrakcyjne możliwości biznesowe dla partnerów.
Zarząd Polskiej Organizacji Franczyzodawców
Prezesem Polskiej Organizacji Franczyzodawców jest Monika Dąbrowska (McDonald‘s Polska), a członkami zarządu: Anna Gniatkowska (Santander Bank Polska), Jacek Biskup (Cersanit), Rafał Kościuk (Fit Cake), Paweł Aksamit (Stava), Arkadiusz Słodkowski (PROFIT system), Damian Ozga (EVG Invest) i Mirosław Szawerdo (Grupa Muszkieterów) oraz Filip Puchalski (Xtreme Fitness Gyms).