Nie od dziś wiadomo, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Z badania Food Trends 2024, przeprowadzonego przez Ipsos, wynika, że nie jest to tylko pusty slogan, gdyż aż 87 proc. dorosłych Polaków jada poranne posiłki co najmniej 5 razy w tygodniu.
– Pożywne śniadanie to „paliwo” dla naszego organizmu. Osoby, które jedzą śniadanie, mają zwykle lepszą koncentrację i są mniej podatne na zmęczenie. Regularne spożywanie porannych posiłków pomaga także utrzymać optymalną masę ciała i wspiera prawidłowe funkcjonowanie organizmu przez cały dzień – tłumaczy Jakub Malec, sustainable food manager w Grupie Żabka.
Badanie pokazało także, że aż 71 proc. respondentów pomijających śniadanie robi to z powodu braku czasu. Zarówno dla osób, dla których posiłek ten jest poranną rutyną, jak i tych, które nie znajdują czasu na jego przygotowanie, Żabka wzbogaciła swoją ofertę gastronomiczną o śniadaniowe menu na ciepło i zimno.
Śniadaniowe nowości w Żabce
W nowym Menu Żabka Na Śniadanie znajdują się dobrze znane kanapki Tomcio Paluch oraz panini z jajecznicą i w pozostałych wariantach smakowych. Smak słonecznej Italii zagwarantuje bagietka a’la włoska Tomcio Paluch, wypełniona kurczakiem, suszonymi pomidorami, serem mozzarella i sosem bazyliowym. W promocyjnej cenie dostępne są również inne wersje tych produktów.
Na poranny głód pożywną propozycją będą też gorące tosty – z szynką, serem gouda i sosem serowym oraz z kurczakiem i boczkiem, serem mozzarella i sosami: BBQ i serowym. Wśród śniadaniowych nowości znalazły się także: owsianka z kremem pistacjowym i maliną albo na napoju kokosowym z białą czekoladą, mango i marakują Dobra Karma, proteinowe pancakes z sosem wiśniowym od Szamamm, które zawierają aż 24 g białka.
Nowe propozycje śniadaniowe to naturalna kontynuacja idei inicjatywy „Porcja DobreGO!”, która promuje produkty o wysokiej wartości odżywczej, bogate w białko i błonnik, bez zbędnych dodatków. W ofercie znajdują się produkty oznaczone specjalną, zieloną etykietą, m.in. kanapki Tomcio Paluch, dania Szamamm, sałatki Dobra Karma i koktajle Maczfit – czyli propozycje wspierające zdrowe wybory w codziennym zabieganiu.
Oferta śniadaniowa obowiązuje od 4.06. do 1.07.2025 r. Na użytkowników aplikacji Żappka czekają atrakcyjne kupony, które pozwolą w jeszcze korzystniejszej cenie spróbować oferowanych nowości.
Jakie marki tworzą Grupę Żabka?
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 11 500 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia.
Należąca do Grupy marka Maczfit powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta, a platforma Dietly to porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio.
W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo. Od października 2024 r. akcje Zabka Group notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.