14.10.2024 / 14:49
StoryEditor

Równi w Biznesie, grupa zakupowa Eurocash, odpowiedzią na nierówne traktowanie franczyzobiorców przez dostawców

Moje Sklepy to nowa marka parasolowa, która połączy sieci Abc, Groszek i Euro Sklep (fot. Eurocash)Eurocash

Paweł Surówka, prezes Eurocash, przekonuje, że jedną z różnic pomiędzy handlem niezależnym a sieciami, takimi jak dyskonty, Dino czy Żabka, jest poziom promocji w sklepach. Menedżer zapowiada, że detaliczna grupa zakupowa Równi w Biznesie zmieni tę sytuację, a pierwsze efekty będą jeszcze w tym roku.

Paweł Surówka, prezes Eurocash, w rozmowie z portalem rp.pl. przekonuje, sklepy z ekosystemu dystrybutora były w pewnym sensie pominięte, ponieważ nie mówiły jednym głosem, a tę sytuację może zmienić utworzenie grupy zakupowej Równi w Biznesie.

Menedżer podkreślił, że chodzi o ponad 15 tys. placówek zrzeszonych w sieciach franczyzowych oraz sklepów własnych Eurocashu i zwrócił uwagę, że ekosystem detaliczny grupy stanowi istotną część polskiego rynku detalicznego i sprzedają znaczną część wolumenu produktów.

Paweł Surówka zapewnia, że negocjacje z producentami wkrótce zaczną się, tak aby jeszcze w nadchodzącym sezonie świątecznym sklepy należące do grupy będą mogły oferować znacznie atrakcyjniejsze niż dotąd promocje, wynegocjowane przez detaliczny sojusz zakupowy promocje.

Wojny dyskontów przyspieszyły działania Eurocaschu

Pomysł był odpowiedzią na sygnały ze strony franczyzobiorców, którzy mieli poczucie, że ani producenci, ani konsumenci nie widzą skali rynku tradycyjnego, ponieważ jest on zbyt rozproszony. Dlatego stworzono forum, które, jak przekonuje szef Eurocashu, będzie mówić jednym głosem i reprezentowane będzie przez profesjonalnego negocjatora, który skupiał się będzie przede wszystkim na topowych produktach markowych.

Celem tych działań będzie wyrównanie warunków zakupowych dla rynku niezależnego względem dyskontów i innych sieci korporacyjnych. Były one planowane już od dawna, jednak ostateczną decyzję o powołaniu grupy Równi w Biznesie przyspieszyła wojna cenowa Biedronki i Lidla.

Digitalizacja i integracja sklepów franczyzowych

Eurocash inwestuje w narzędzia cyfrowe, które umożliwią integrację systemów franczyzowych, a przez to ułatwią negocjowanie warunków zakupowych i promocji, a także wdrażanie ich wspólnie z detalistami.

Jak wyjaśnia Surówka, wcześniej wspólne zobowiązania były trudne do realizacji na szeroką skalę, jednak dzięki digitalizacji sklepów niezależnych możliwa jest

09. listopad 2024 02:11