Poczta Polska poinformowała w specjalnym komunikacie, że Żabka jest pierwszym podmiotem, z którym spółka zintegrowała się technologicznie. Zaznaczono jednocześnie, że tego typu współpraca w zakresie obsługi przesyłek - bez udziału podmiotów pośredniczących – docelowo ma stać się standardem obowiązującym we współpracy również z innymi partnerami.
- Prace wykonane wspólnie z firmą Żabka Polska Sp. z o.o. z pewnością ułatwią wdrożenie podobnych rozwiązań z innymi partnerami, w sieciach handlowych których klienci mogą odbierać i nadawać paczki dostarczane przez Pocztę Polską - czytamy w komunikacie.
Żabka i Poczta Polska z nową umową. Na czym polega?
W nowym modelu współpracy systemy operacyjne Poczty Polskiej i Żabki będą komunikować się bezpośrednio. Spółka zapewnia, że przejście z trójstronnego modelu współpracy na dwustronny (bezpośredni) nie wpłynie na doświadczenie klienta.
- Wszystkie dotychczasowe procesy związane z nadawaniem i odbieraniem przesyłek będą realizowane w taki sam sposób jak dotychczas - informuje Poczta Polska.
Spółka przekazała, że bezpośrednia współpraca pomiędzy Pocztą Polską a sieciami handlowymi pozwala na uzyskanie szeregu korzyści dla obu stron. Wśród nich są m.in. zwiększenie efektywności, lepsza kontrola nad operacjami oraz możliwość szybszego reagowania na potrzeby klientów.
- Współpraca taka sprzyja także wymianie pomysłów i dobrych praktyk, co prowadzi do zwiększenia innowacyjności oraz tworzenia nowych produktów i usług - informuje spółka w komunikacie.
Poczta Polska: nasi klienci najchętniej odbierają i nadają paczki w Żabce
Poczta Polska przypomina, że oferuje klientom różne możliwości korzystania z usług paczkowych. Są to następujące opcje:
- Pocztex PUNKT – przez placówki pocztowe i punkty partnerskie,
- Pocztex KURIER – z dostawą pod wskazany adres,
- Pocztex AUTOMAT – z dostawą do sieci automatów paczkowych, dostępnych 24h na dobę, 7 dni w tygodniu.
W ramach opcji Pocztex PUNKT klienci mają do wyboru ponad 18 tys. miejsc na terenie całej Polski, w których mogą nadawać i odbierać przesyłki – wliczając w to placówki pocztowe. Wśród punktów partnerskich są sklepy Żabka oraz punkty należące do Grupy Eurocash:
- ABC,
- Lewiatan,
- Delikatesy Centrum,
- Groszek,
- Arhelan,
- Duży Ben,
- Euro Sklep.
Jak podaje spółka, obecnie spośród wszystkich punktów partnerskich, klienci Poczty Polskiej najchętniej wybierają sklepy sieci Żabka. Według stanu na luty br. jest to już ponad 11 tys. sklepów – w centrach miast, galeriach handlowych oraz w mniejszych miejscowościach.
Zgodnie z danymi przedstawionymi przez Żabka Polska Sp. z o.o., ponad 17 milionów Polaków mieszka nie dalej niż 500 metrów od najbliższej Żabki.
- Poczta Polska dąży do tego, aby odbiór, nadanie czy zwrot paczki za ich pośrednictwem były dla klientów prostą i jak najmniej angażującą czynnością, którą można wykonać szybko, wygodnie, blisko domu czy pracy, przy okazji załatwiania innych spraw. Poczta współpracuje z firmą Żabka Polska Sp. z o.o. od 2017 roku, systematycznie zacieśniając współpracę i zwiększając zakres usług pocztowych dostępnych dla osób odwiedzających sklepy tej sieci - czytamy w komunikacie spółki.