Grupa Eurocash chce wzmacniać konkurencyjność małego handlu
Grupa Eurocash wprowadziła niedawno dwa programy lojalnościowe: Liga Niskich Cen oraz Ligę Twardych Graczy. Oba mają wspierać partnerów detalicznych Grupy.
– W obecnej sytuacji rynkowej najważniejsze są konkretne, skuteczne narzędzia, które pomagają utrzymać klientów i konkurować z największymi sieciami – podkreśla Marcin Celejowski, członek zarządu odpowiedzialny za obszar zakupów handlowych.
Dodaje też, że oba programy pomogą wzmocnić pozycję lokalnych sklepów w ich społecznościach.
Liga Niskich Cen – obniżenie cen detalicznych przy zachowaniu marży
Pierwszy z tych programów lojalnościowych Grupy Eurocash to Liga Niskich Cen. Jest to program gwarancji maksymalnych cen detalicznych na najpopularniejsze produkty. Obejmuje on m.in. nabiał, wędliny, napoje, słodycze czy alkohol. Zakres produktów objętych gwarancją niskich cen wynosi od 300 do 700 pozycji – w zależności od formatu sklepu.
Właściciele lokalnych sklepów, którzy przystąpią do Ligi Niskich Cen, zobowiązują się do utrzymania określonych maksymalnych cen brutto na wskazane produkty. Jednocześnie Grupa Eurocash gwarantuje im stałą ceny zakupu topowych produktów FMCG w hurtowniach Grupy Eurocash w danym miesiącu.
– Oferujemy partnerom m.in. dostęp do stabilnych warunków zakupowych przy regularnych marżach. A to jest połączone z możliwością zaoferowania takich cen detalicznych, które konsumenci widzą w największych sieciach handlowych – przekonuje Marcin Celejowski.
Jak podaje Grupa Eurocash, obecnie z programu Ligi Niskich Cen korzysta około 4 tys. sklepów.
Liga Twardych Graczy: Korzyści za aktywność
Natomiast Liga Twardych Graczy to program lojalnościowy Grupa Eurocash skierowany dla klientów hurtowych, w tym sklepów detalicznych.
Oto zasady obowiązujące w tym programie lojalnościowym:
- Za zakupy przyznawane są EUROzłotówki – wirtualna waluta programu.
- Zgromadzone środki można wymieniać na nagrody – wyposażenie sklepu, rabaty na kolejne zakupy czy nagrody osobiste dla przedsiębiorców.
- Poziom korzyści rośnie wraz z aktywnością zakupową.
Do Ligi Twardych Graczy może przystąpić każdy z 34 tys. klientów Eurocash Dystrybucja i Cash&Carry, którzy są właścicielami sklepów detalicznych.
– W tak konkurencyjnym i dynamicznym otoczeniu jak handel detaliczny, lojalność staje się kluczowa. Liga Twardych Graczy to narzędzie wspierające budowanie długofalowych relacji z przedsiębiorcami – poprzez nagradzanie za systematyczną współpracę i konkretne działania zakupowe. To także narzędzie, które pozwala nam lepiej rozumieć realia pracy właścicieli sklepów. Dzięki analizie aktywności w programie możemy szybciej reagować na potrzeby, tworzyć trafniejsze oferty i skuteczniej wspierać ich w codziennych wyzwaniach – mówi Tomasz Polański, członek zarządu odpowiedzialny za segment hurtowy.
Ile sklepów franczyzowych ma Eurocash?
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, właścicielem lidera rynku e-grocery Frisco.pl, partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych.
Grupa zarządza rozbudowaną strukturą sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep.
Z ponad 15,5 tys. placówek Grupa Eurocash jest obecnie największym franczyzodawcą w Polsce. Grupa zatrudnia 19 tys. osób i obsługuje 90 tys. klientów.