Grupa Żabka stawia na równe wynagrodzenia
Grupa Żabka informuje, że otrzymała certyfikat Equal-Salary. Certyfikat opiera się na międzynarodowych standardach równości, zgodnych z celami ONZ. Jest potwierdzeniem, że firma dąży do zapewnienia wszystkim pracownikom równe szanse na rozwój i wynagrodzenie niezależnie od płci.
Certyfikat został przyznany Grupie Żabka na podstawie badania przeprowadzonego przez firmę doradczą PwC. W ankiecie na temat płac w Grupie Żabka wzięło udział 2800 osób z centrali, centrów logistycznych i spółek wchodzących w skład koncernu. Audyt potwierdził, że luka płacowa w firmie wynosi poniżej 5%, tj. znacznie mniej niż średnia w UE (12,7%) i w Polsce (7,8%).
Pierwszą certyfikację Equal-Salary Grupa Żabka zakończyła z sukcesem już w 2022 r. jako pierwsza polska firma detaliczna. Certyfikat przyznawany jest na trzy lata.
Jolanta Bańczerowska: w Grupie Żabka wynagrodzenia „nie mają płci”
Jolanta Bańczerowska, członkini zarządu i Chief People Officer w Grupie Żabka podkreśla, że dzięki różnorodności i równości Grupa Żabka buduje swoją przewagę konkurencyjną. Natomiast one pozwalają firmie na szybszy rozwój.
– Ponowne uzyskanie certyfikatu EQUAL-SALARY potwierdza, że wynagrodzenia „nie mają płci”. To dla nas ważny sygnał, że tworzymy środowisko, w którym każdy ma równe szanse rozwoju i wpływu. Tak rozumiemy odpowiedzialne przywództwo – dodaje Jolanta Bańczerowska.
Natomiast Katarzyna Komorowska, partner w PwC Polska podkeśla, że przykłady takich podmiotów jak Grupa Żabka mogą być drogowskazem dla innych firm, które dopiero zaczynają wdrażać politykę równych płac.
– Ten rok jest szczególnie istotny z perspektywy równości płac, a także kwestii związanych z różnorodnością w miejscu pracy, ponieważ wchodzą w życie nowe regulacje polskie i unijne, które dotyczą przedsiębiorców. Tym bardziej cieszy, że są firmy, które kulturę dbania o równość w organizacji w różnych wymiarach wprowadziły już dawno i nadal skutecznie ją realizują – mówi Katarzyna Komorowska.
Jakie przychody osiągają franczyzobiorcy Żabki?
To kolejna informacja dotycząca finansów w Grupie Żabka w ostatnim czasie. W poprzednim tygodniu sieć handlowa podała, jakie są średnie przychody franczyzobiorców w pierwszej połowie 2025 roku.
Według spółki, ponad 84 proc. z nich osiągnęło przychód co najmniej 33 000 zł. Jest to wzrost w porównaniu do wcześniejszych danych, kiedy to miesięczny przychód z jednego sklepu wynosił średnio 28 000 zł lub więcej. Natomiast franczyzobiorcy działający na terenie Warszawy osiągali jeszcze wyższe wyniki – 84,88 procent z nich wygenerowało przychód wynoszący minimum 33 000 zł.
Wysokość przychodu franczyzobiorcy Żabki zależy od wielu czynników, takich jak:
• liczba klientów regularnie odwiedzających sklep,
• osiągnięty obrót ze sprzedaży towarów handlowych, czyli marża,
• liczba lub wartość zawartych umów na świadczenie usług okołohandlowych,
• wartość naliczonych rabatów.
Ile można zarobić na prowadzeniu Żabki? Mniej niż pokazuje przychód
Warto jednak podkreślić, że przychód to nie jest to samo co zysk. Zatem przychód pokazany przez sieć handlową nie oznacza, że właśnie na taki zarobek może liczyć franczyzobiorca prowadzący sklep Żabki.
Z przychodu franczyzobiorca musi pokryć wynagrodzenia pracowników, podatki i inne koszty operacyjne, m.in. wywóz odpadów. Do tego musi opłacić także własne składki na ZUS.
O Grupie Żabka
Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, który obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą na koniec czerwca 2025 r. blisko 11 800 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia.
Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta. Platforma Dietly to z kolei wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje zaś za pośrednictwem marek Jush! i Delio.
W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo.